poniedziałek, 6 sierpnia 2012

18. domowe masło orzechowe


od jakiegoś czasu chodziło za mną masło orzechowe. jednak sklepowe mnie jakoś nie satysfakcjonowało. więc poszłam po rozum do głowy, kupiłam orzeszki i do dzieła :) jest baaaardzo smaczne, z lekkim słonym posmakiem przełamanym słodyczą, a w dodatku typu crunchy, bo takie lubię bardziej. no to zapraszam! :)

Składniki:
200g prażonych orzeszków ziemnych bez soli
2 łyżki oleju słonecznikowego
0,5 łyżeczki soli
0,5 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki cukru

Orzeszki zmiksować w malakserze na mniejsze cząstki. Dodać pozostałe składniki i miksować do uzyskania odpowiedniej konsystencji - crunchy lub gładkiego masła, a następnie przełożyć do słoiczka. 

Prawda, że banał? :)



6 komentarzy:

  1. Ja robiłam też domowe masło orzechowe:)
    Ale bez dodatków soli i cukru:) i nie dodawałam też oleju:D Ale pewnie w konsystencji twój przepis jest lepszy:)
    Musze kiedyś spróbować też takie połączenie:) Pozdrawiam i zapraszam do odwiedzenia mojego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam masło orzechowe, a wyrób domowy na pewno pyszny. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny blog, będę wpadać częściej! uwielbiam masło orzechowe, musi smakować wspaniale ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam domowe masło orzechowe. :) Sklepowe może się schować. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niedawno kupiłam swoje pierwsze masło orzechowe (dlaczego dopiero teraz?!), ale następne zrobię sama :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Domowe masło orzechowe robię raz na jakiś czas. Nie umywa się do kupnego.
    Pozdrawiam
    A.

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny! będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz tutaj swój ślad! :)