środa, 13 marca 2013

Sernik na zimno z musem truskawkowym



pyszny sernik, który powstał na bazie wielu internetowych przepisów. robi się go stosunkowo szybko, a ten mus... same pyszności. a tło do zdjęć tworzą tulipany od pewnego kochanego pana! (:*) 

Wszystkie składniki podaję w proporcji na tortownicę o średnicy 28cm.

Spód:
250g herbatników
100g masła

Herbatniki bardzo dokładnie pokruszyć (można to zrobić blenderem). Dodać do nich roztopione masło, wymieszać dokładnie. Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia. Wyłożyć na nią przygotowany spód i wsadzić do lodówki na ok. 15 minut.

Masa:
500 ml mocno schłodzonej śmietany 30%
1kg sera twarogowego (użyłam waniliowego z wiadereczka)
6-7 łyżek cukru pudru
3 łyżeczki żelatyny rozpuszczone dokładnie w 1/3 szklanki gorącej wody 
Śmietanę ubić na sztywno z cukrem pudrem. Dodać ser i szybko zamieszać. Pod koniec miksowania wlać szybko rozpuszczoną żelatynę (konsystencja żelatyny musi być lejąca, nie galaretowata) i zamieszać. Wylać masę na przygotowany spód i wsadzić przynajmniej na godzinę do lodówki.

Mus truskawkowy:
500g truskawek
3 łyżki cukru
2 galaretki truskawkowe

Truskawki zagotować wraz z cukrem, zblenderować do gładkości. Do gotujących się truskawek dodać galaretki (proszek) i wymieszać. Ściągnąć z ognia i ostawić w chłodne miejsce. Kiedy mus zacznie tężeć, wyłożyć go na masę sernikową  i odstawić do lodówki przynajmniej na 1-1,5 godziny.

Smacznego! :)






36 komentarzy:

  1. Uwielbiam serniki na zimno, Twój wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Alu, ciasto wspaniałe! Prawdziwe czary u Ciebie:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam kiedyś podobny z książki "Najlepsze przepisy polskich blogerów" z przepisu Yummy Lifestyle i był pyszny, podejrzewam że ten też będzie smakował obłędnie, jak wszystkie moje ukochane serniki :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolor ma cudny! Pyszności... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej :) Od jakiegoś czasu mam problemy z blogiem (posty nie wyświetlają się obserwatorom) i na pewien czas postanowiłam założyć drugiego bloga. Obserwowałaś pierwszego bloga, więc teraz zapraszam Cię na drugiego :) http://justbreeakfast2.blogspot.com/
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam Ciebie Alicjo,
    wspaniałe cuda tworzy :) Gratuluje przepisów oraz pięknego bloga! :)

    Zauważyłam, że masz na swoim blogu kilka widgetów z innych stron, dlatego byłabym zaszczycona, jakbyś dołączyła i do nas oraz zarejestrowała swój blog na liście Top Blogi na stronie znajdzprzepisy.pl. Dzięki temu Twoje przepisy trafią do jeszcze większego grona odbiorców.

    Znajdzprzepisy.pl jest wyszukiwarką, która zbiera przepisy z najlepszych stron oraz blogów kulinarnych. Już ponad 1100 blogerów dołączyło do nas i skorzystało z dodatkowych odwiedzin, które dostarczamy.

    Aby znaleźć się na liście Top Blogi wystarczy tylko zarejestrować swój blog, gdzie wystarczy tylko podać adres bloga oraz e-mail: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Z pozdrowieniami,
    Magdalena
    W razie jakichkolwiek pytań, pisz śmiało na info@znajdzprzepisy.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Sernik na zimno, to moje ulubione ciasto. Twój wygląda kusząco. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej hej! Wytypowałam Twój blog w ramach "Liebster Blog Awards" :) Zapraszam:

    http://www.rozmaitefrykasy.blogspot.com/2013/06/liebster-blog-award-i-zupa-cebulowa.html

    Pozdro,
    Ula

    OdpowiedzUsuń
  9. Ślinka cieknie na sam widok! Mniam! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda cudnie, lepiej niż sernik na zimno mojej mamy, a to duży komplement :> nie wiem jak jest z jego kalorycznością, nigdy nie byłam dobra w tych przeliczaniach, ale jeśli nie jest "bombą" to może zgłosisz go do tego konkursu przepisów dietetycznych figury? (https://www.facebook.com/mojanowafigura/app_357466927710122) moim zdaniem zasługuje na uznanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny kolor musu :)) wygląda bardzo apetycznie :)) pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. a myślałam, że tylko ja w tym wieku lubię gotować! za sernik biorę się na weekend bo w tygodniu wiadomo, szkoła, ale już nie mogę się doczekać! obserwuję i pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda smakowicie :)
    wiem, że nikt nie przepada za zostawianiem linków do siebie, ale w innym wypadku ciężko byłoby się nam wszystkim znależć:)
    U mnie jest mix kuchni,moody, kosmetyków itp. jeśli masz ochote sprawdzić to zapraszam :)
    mybeautyjoy.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  14. Niech się spełnią Bożonarodzeniowe życzenia,
    Te trudne i łatwe do spełnienia.
    Niech się spełnią te duże i małe,
    mówione głośno lub nie mówione wcale.
    Życzę wszystkim miłośnikom dobrej kuchni zdrowych, radosnych i spokojnych świąt.

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam serniki, a ten wygląda bardzo smakowicie. Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapraszamy do udziału w cotygodniowej akcji dla blogerów, w której mogą powalczyć o nagrody i promocję swojego bloga http://on.fb.me/1s9IoNf

    OdpowiedzUsuń
  18. chyba to bedzie u mnie deser tego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mniam Mniam :) Apetycznie się prezentuje, aż chce się go zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszny pomysł! :) Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. Pycha! Dziękuje za ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  23. Truskawki plus sernik ! Chyba podbije to moje serce ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Spróbowałam i jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  25. To wygląda obłęnie :)
    http://dominikamorys.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Jakie smakowite! i absolutnie w moim guście;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Prosty w wykonaniu, smaczny. Taki jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Polecam ten przepis. Wychodzi pysznie!

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny! będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz tutaj swój ślad! :)