środa, 14 listopada 2012

aromatyczne paluchy czosnkowe!


smakują pysznie, z mocno czosnkowym aromatem. dodatek ziół prowansalskich też robi swoje. najlepsze jeszcze cieplutkie, prosto z piekarnika. a oryginalny przepis znalazłam tu :)

PS chyba uzależniam się od ciasta drożdżowego...



Składniki na ok. 20-25 paluchów (w zależności od wielkości)
na ciasto:
0,5kg mąki pszennej + 1 czubata łyżka
50g drożdży świeżycj
2 łyżki cukru
1 szklanka + 1/4 szklanki ciepłego mleka
1 roztrzepane jajko
3/4 łyżeczki soli
odrobina oleju


Drożdże kruszymy do naczynia, dodajemy 1 łyżkę mąki, 2 łyżki cukru i 1/4 szklanki ciepłego mleka. Odstawiamy do wyrośnięcia na ok. 10 minut.

Kiedy zaczyn już wyrośnie możemy zabrać się za kolejny etap. W dużej misce mieszamy 0,5kg mąki, 1 szklankę ciepłego mleka, wyrośnięty zaczyn, jajko, sól i dolewamy troszkę oleju. Mieszamy i wyrabiamy ciasto do gładkości, odstawiamy na 15 minut do podwojenia objętości.


Teraz możemy zająć się smarowidłem. Potrzebujemy:
1 duże roztrzepane jajko
3 łyżki oleju
4 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę
3/4 łyżeczki soli
zioła prowansalskie

Wszystkie składniki mieszamy razem do połączenia składników.

Kiedy ciasto już wyrośnie, odrywamy jego kawałek, przekładamy na stolnicę, wyrabiamy i rozwałkowujemy na duży prostokąt. Smarujemy go naszym smarowidłem, a następnie kroimy na 2-3cm grubości paski. Każdy pasek składamy na pół i skręcamy na w przeciwne strony (dokładnie możecie to zobaczyć na zdjęciach w oryginalnym przepisie :)).

Kładziemy nasze paluchy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i smarujemy je jeszcze smarowidłem po wierzchu. Pieczemy ok. 15 minut w temperaturze 180°C na złoty kolor.

Smacznego! :)




9 komentarzy:

  1. porwałabym takiego palucha z ochotą ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od takich paluchów też bym się uzależniła:)

    Nominowałam Cię do Liebster bloga

    http://zaczarowanakuchnia.blogspot.com/2012/11/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  3. czosnek, ciasto drożdżowe PYCHA

    OdpowiedzUsuń
  4. każdy pisze "zjadłbym" i takie tam a ja zrobiłam -są przepyszne, zrobiłam z 10 ząbków czosnku -bo lubie czosnek-zjedliśmy w domu z kiszką (kaszanką ) REWELACJA!!! polecam

    OdpowiedzUsuń
  5. Paluchy są przepyszne, jednak dla prawdziwych miłośników czosnków polecam dodać więcej niż 4 ząbki - najlepiej dać ok 8 :) Przy czterech uzyskuje się za to delikatny, ziołowy posmak.

    Musiałam dodać też nieco więcej mąki, nie wiem czego to kwestia. Ale wszystko się udało, a instrukcja jasna i przejrzysta, więc dziękuję Ci za ten przepis :) I polecam innym!

    OdpowiedzUsuń
  6. Słuchajcie, a znacie może jakiś ciekawy przepis z wykorzystaniem tostera? Właśnie kupiłam nowy https://duka.com/pl/agd/tostery i chciałam zrobić mężowi coś dobrego na śniadanie z jego wykorzystaniem

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny! będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz tutaj swój ślad! :)