poniedziałek, 28 stycznia 2013

domowe grissini!


witam w świecie żywych! ostatnio jakoś nie po drodze mi z blogiem, ale postanowiłam się przełamać i... jestem. dziś mam dla Was przepis na grissini. jest to rodzaj włoskiego pieczywa, które ma postać wąskich paluszków. idealne na przekąskę! ale uwaga - znikają w błyskawicznym tempie! :)

Składniki:
400g mąki
200 ml letniej wody
75 ml oliwy + oliwa do posmarowania 
1 łyżeczka cukru
2 łyżeczki soli
25g świeżych drożdży
2 łyżki ziół prowansalskich
2 łyżki granulowanego suszonego czosnku 

Wszystkie składniki mieszamy i wyrabiamy gładkie ciasto. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na pół godziny. Po tym czasie formować na stolnicy cienkie paluszki i układać je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wszystkie paluszki posmarować oliwą i wstawić do piernika nagrzanego do 200 stopni na około 10 minut.

Smacznego! :)

4 komentarze:

  1. często kupowałam gotowe, ale teraz zrobię home-made :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,
    przepraszam za zaległości w zaglądaniu do Ciebie!
    Ale już jestem patrzę co u Ciebie...i widze moją ulubioną przekąske :) dawno nie robiłam grissini :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy domowe grissini chrupie tak, jak te z włoskich restauracji bądź polskich sklepów?
    Zachęcająco wyglądają. :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny! będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz tutaj swój ślad! :)